Afşin-Elbistan Termik Santralı

Afşin-Elbistan Termik Santralı

Afşin-Elbistan Termik Santralı Kahramanmaraş'ın kuzeyinde termik elektrik santralı. Santralın yapımına 1973'te başlandı. İlk ünitesi 1984'ün Temmuz ayında işletmeye açıldı. Türkiye'nin en büyük termik elektrik santralı olması ve toplam elektrik enerjisi üretiminin %20'sini gerçekleştirmesi plânlanan tesisin tüm ünitelerinin işletmeye açılmasıyla yılda 7,7 milyar kilovatsaat (1998) elektrik üretilmeye başlandı. Ovadaki linyit rezervinin toplam 3 milyar tonun üzerinde olduğu ve bunun yararlanılabilir bölümünün, santralın 20 yıllık ihtiyacını karşılayacağı hesaplanmaktadır. Linyitin santralde yakılmasıyla ortaya çıkan küller, bant sistemiyle çıkarıldığı bölgeye gömülmekte ve bu alan ağaçlandırılmaktadır.
tags afşin-elbistan termik santralı elbistan termik santralı termik santral elektrik hakkında bilgi ile ilgili
Sponsorlu Bağlantılar
materyaller.com tarafından sisteme eklenen bu içerik 1905 kez görüntülenmiş.

Aramanızla ilgili ilk harfi seçerek bilgilere ulaşabilirsiniz.

Copyright (c) Materyaller.Com Eğitim Materyalleri Eğitim Siteleri